معرفی و بررسی بهترین دستگاه ‌های خم کن ورق دستی موجود در بازار

دستگاه خم کن ورق کاربرد بسیار زیادی در صنعت دارند.

دستگاه خم کن ورق کاربرد بسیار زیادی در صنعت دارند. از این دستگاه ها برای خم کردن و شکل دهی انواع مختلف فلز ها استفاده می شود. اگر شما هم قصد خرید یک خم کن دستی را دارید، بهتر است قبل از هر چیزی به کسب اطلاعات در رابطه با معرفی و بررسی بهترین دستگاه ‌های خم کن ورق دستی موجود در بازار پرداخته و پس از آن با توجه به شرایط کاری خود، یک مدل مناسب را تهیه کنید.

مجموعه ماشین سازی ایرجی بهترین دستگاه خم کن ورق دستی موجود در بازار را با قیمت های منصفانه و رقابتی برای مشتریان خود عرضه می کند و شما می توانید با اطمینان خاطر کامل دستگاه خود را از طریق این مجموعه تهیه کنید.

همه چیز درباره تعمیر و نگهداری دستگاه خم کن ورق دستی

دستگاه های خم کن ورق دستی شرایط نگهداری ساده ای دارند. این دستگاه ها بایستی در یک محیط خشک و به طور از رطوبت و تماس مستقیم آب نگهداری شوند. در این صورت هیچگونه مشکل خاصی برای آن ها پیش نخواهد آمد. همچنین دستگاه های خم کن ورق دستی از مقاومت بسیار خوبی برخوردار هستند و شما با خیال آسوده می توانید از آن ها در شرایط کارگاهی استفاده کنید.

تعمیر این دستگاه ها نیز پیچیدگی خاصی ندارد. در واقع دستگاه های خم کن ورق دستی، دوام و مقاومت بسیار بالایی دارند و به راحتی به تعمیر احتیاج پیدا نمی کنند. اما در اثر فشار کاری زیاد یا استفاده نادرست از دستگاه ممکن است برخی از قطعات آن ها دچار خرابی شود. در این صورت شما می توانید نسبت به تعمیر قطعه آسیب دیده یا تعویض آن با یک قطعه جدید اقدام کنید.

عیب یابی و رفع مشکلات رایج دستگاه خم کن ورق دستی

در خم کن های ورق دستی همانند هر دستگاه صنعتی دیگر، ممکن است مشکلاتی بروز دهد. برخی از این مشکلات رایج تر بوده و در اکثر دستگاه های خم کن ورق دیده می شوند. از این رو افراد بایستی اطلاعات کافی نسبت به این مشکلات را داشته باشند و راه و روش های رفع این مشکلات را بدانید. به همین جهت نیز در ادامه رایج ترین مشکلات دستگاه های خم کن ورق دستی را برای شما نام برده و نحوه تعمیر آن ها را شرح داده ایم.

ایجاد خط و خش روی ورق

این مشکل به دلیل تماس مستقیم و فشار زیاد ابزار خمش با سطح ورق یا عدم تمیزی و صاف نبودن سطح ابزار رخ می‌ دهد. برای حل این مشکل می توان از روکش ‌ها یا لایه ‌های محافظ و اعمال فشار یکنواخت، استفاده کرد.

تعمیر و نگهداری دستگاه خم کن ورق دستی - تصویر 2

خمش غیر یکنواخت ورق ها

این مشکل ناشی از توزیع نابرابر نیرو یا عدم تنظیم دقیق ابزار خمش است که باعث می شود تا زاویه و قوس های ورق در طول خمش با هم برابر نباشند. تنظیم دقیق ‌تر ابزار خمش و توزیع نیرو به صورت یکنواخت می تواند باعث رفع این مشکل شود.

آسیب به سطح ورق

یکی از مشکلات رایج دستگاه های خم کن ورق دستی، آسیب رساندن به ورق ها است. ایجاد ترک، خم شدگی غیر یکنواخت، شکست و ... از مهم ترین نوع این مشکلات هستند. برای رفع این مشکل بهتر است از ورق هایی با ابعاد و اندازه مناسب برای دستگاه استفاده کرد.

نیاز به تکرار عملیات برای خمش دقیق، محدودیت در ضخامت ورق، ایجاد ترک خوردگی در سطوح ورق ها و تغییر شکل ناخواسته ورق از دیگر مشکلاتی هستند که در دستگاه های خم کن ورق دستی به چشم می خورند.

افزایش طول عمر دستگاه خم کن ورق دستی با چند راهکار ساده

افراد می تواند با انجام چند کار ساده و ابتدایی، عمر خم کن های خود را بیش از پیش افزایش دهند. در ادامه چند راهکار ساده برای این کار را به شما توضیح داده ایم. راه های افزایش طول عمر دستگاه خم کن عبارت اند از:

  • روغن ‌کاری منظم قطعات دستگاه
  • تمیز کردن دستگاه پس از هر بار استفاده
  • بررسی و تعویض قطعات فرسوده با قطعات جدید
  • تنظیم صحیح و دقیق دستگاه خم کن
  • استفاده صحیح دستگاه
  • اجتناب از وارد کردن فشار بیش از حد
  • نگهداری در محیط مناسب (خشک و عاری از رطوبت)

همچنین اگر دستگاه خود را از فروشگاه های معتبر و برند های تولید کننده معروف خریداری کنید، می توانید از طول عمر آن اطمینان کافی را داشته باشید؛ چرا که دستگاه های با کیفیت از مواد و متریال مرغوب ساخته می شوند و این عامل به طور مستقیم بر روی طول عمر آن ها تاثیر می گذارد.

افزایش طول عمر دستگاه خم کن ورق دستی - تصویر 3

مقایسه دستگاه خمکن ورق دستی ایرانی و خارجی

دستگاه های خارجی خمکن ورق دستی، از نظر کیفیت و کارایی در بالاترین حد ممکن قرار دارند. شما با خرید و استفاده از این دستگاه ها می توانید کار های خود را به بهترین طریق انجام دهید. از طرف دیگر نمونه های ایرانی دستگاه های خم کن ورق، کیفیت قابل قبولی داشته و طبق استاندارد های جهانی تولید می شوند. همچنین خم کن های ایرانی، چون در داخل کشور تولید می شوند، قیمت های بسیار پایین تر و مقرون به صرفه تری نسبت به مدل های خارجی دارند.

شایان ذکر است، در صورت نیاز به تعمیر یا تعویض قطعات خم کن، اگر دستگاه شما ایرانی باشد این کار را راحت تر و با هزینه کم تری می توانید انجام دهید. در نتیجه شما با خرید دستگاه های ایرانی می توانید ضمن پرداخت هزینه کم تر، یک دستگاه مناسب و متناسب با نیازتان را خریداری کنید.

شما می توانید با توجه به شرایط خود دستگاه خمکن ورق دستی ایرانی یا خارجی مدنظرتان را از طریق فروشگاه اینترنتی ماشین سازی ایرجی تهیه کنید. تمام دستگاه های خمکن موجود در این مجموعه کیفیت و کارایی بسیار بالایی داشته و به راحتی می توانند به انتظارات شما پاسخ دهند.

 

ارسال به دیگران :

نظر شما

تازه