آشنایی با فرآیند تولید گالن پلاستیکی

گالن های پلاستیکی که در ابعاد و اندازه های متنوع تولید می شوند، در بخش های مختلف صنعت مورد استفاده قرار می گیرند.

در کارخانه های تولید پلاستیک محصولات مختلفی بنا بر نیاز جامعه تولید می شود. یکی از انواع محصولاتی که در کارخانه های تولید پلاستیک تولید می گردد گالن یا همان دبه است. برای تولید این محصول ماده خام مخصوص به خود را باید تهیه کرد.

بخش پشتیبانی کارخانه ها ماده خام را از مراکز پتروشیمی تهیه می کنند و در اختیار بخش تولید می گذارند تا کار تولید بدون وقفه ادامه پیدا کرده و چرخ های اقتصاد به گردش دربیایند. تهیه ماده خام در روند تولید گالن پلاستیکی دارای اهمیت است برای همین به آن اشاره شد.

روند تولید گالن پلاستیکی چگونه است؟

روند تولید گالن پلاستیکی:

برای تولید گالن ماده خام را به دستگاه مخصوص آن داده و از قبل مشخص می کنند که دستگاه گالنی با چه حجم تولید کند که در ادامه آن را برای شما خواننده عزیز به صورت مختصر شرح می دهیم.

تهیه ماده اولیه:

اولین مرحله در روند تولید گالن پلاستیکی تهیه کردن ماده خام است. شرکت های تولید پلاستیک ماده خام اولیه را از پتروشیمی ها تهیه می کنند. کشور ما به علت نفت خیز بودن پتروشیمی های فعال زیادی دارد و برای همین معمولا ماده اولیه در همین جا قابل تهیه است، مگر این که ماده اولیه تولیدش پیچیده باشد و مهندسین ایرانی به تکنولوژی ساختش

دستگاه مناسب:

دستگاه های زیادی برای تولید انواع پلاستیک وجود دارد. در روند تولید گالن پلاستیکی باید دستگاه مناسب را به کار گرفت تا به بازدهی مناسب رسید. گالن ها در سایزهای مختلف تولید می شوند برای همین از قبل خرید گالن پلاستیکی باید مشخص کرد چه سایز گالنی مد نظر است تا دستگاه متناسب با آن را به کار گرفت.

 

اپراتور کاربلد:

در روند تولید گالن پلاستیکی یکی از مسائلی که بسیار مهم است به کار گرفتن نیروی کار حرفه ای است. یک نیروی کاربلد بسیار بهتر می تواند از تمام ظرفیت و پتانسیل دستگاه استفاده کند و آن را به کار بگیرد.یک نیروی حرفه ای استخدامش هزینه بیشتری بر روی دست صاحبان صنعت می گذارد اما در بلند مدت از نظر اقتصادی به نفع صاحبان صنعت است. زیرا یک نیروی حرفه ای می داند چه اقداماتی را به موقع انجام دهد تا میزان تولید افزایش پیدا کرده و ماده خام اولیه به هدر نرود تا میزان تولید افزایش یابد.

در دسترس بودن مواد اولیه:

در روند تولید گالن پلاستیکی بسیار اهمیت دارد که ماده خام اولیه به آسانی و سهولت در دسترس اپراتور باشد تا کار تولید با سرعت بیشتری انجام پذیرد. مامولا برای این که ماده اولیه در دسترس باشد چند کارگر در اختیار اپراتور قرار داده می شود.کار یکی از کارگران مامولا این است که ماده اولیه را از انبار به میزانی که تمام فضا را اشغال نکند در دسترس اپراتور قرار دهد و کارگر دیگر گالن هایی را که اپراتور با دستگاه تولید می کند انتقال می دهد تا اطراف دستگاه شلوغ نشود و کارها در هم گره نخورد.

درست به کار گرفتن دستگاه:

در روند تولید گالن پلاستیکی باید دستگاه را بسیار مد نظر قرار داد. به طور مثال نیت این است که دبه پنج کیلویی تولید کرد باید دستگاهی متناسب با آن را به کار گرفت. نمی شود دستگاهی که برای تولید کردن دبه های کوچکتر یا بزرگتر طراحی شده اند را به کار برد.معمولا دستگاه هایی که برای تولید موجود است نمونه داخلی و خارجی دارد. بعضی از دستگاه ها تکنولوژی ساختش در داخل ایران موجود است و به کار گرفته می شود اما بعضی دستگاه ها که تولیدش در داخل ممکن نباشد از خارج از ایران وارد شده و برای تولید به کار می گیرند.

در سال های اخیر که زیر تحریم بین المملی هستیم قطعات دستگاه های وارداتی اگر دچار ایراد شوند به سختی گیر می آید برای همین بسیاری از کارخانه های تولید پلاستیک به استفاده از دستگاه های داخلی که توسط شرکت های دانش بنیان تولید شده اند رو آورده اند تا در روند تولید گالن پلاستیکی آنها اخلالی ایجاد نشود.

پرکاربردترین گالن پلاستیکی کدام است؟

همانطور که توضیح داده شد، گالن های پلاستیکی با تنوع بسیار زیاد تولید می شوند که تولید کنندگان مواد غذایی، شیمیای، کشاورزی، رزین و.... با توجه به نیاز و نحوه بسته بندی محصولات خود، اندازه مدنظر خود را خریداری می کنند. ولی آمارهایی که فعالین صنعت پلاستیک منتشر می کنند نشان دهنده این موضوع است که یکی از پرکاربردترین انواع گالنی که تولید می شود، گالن بیست لیتری است.

صنایع تولید کننده انواع مواد شیمیایی بمنظور پر کردن مایعات و حمل راحت و همچینین جایگذاری در انبار و خودروهای حمل ترجیح می دهند که از نوع بیست لیتری استفاده کنند. می توان گفت که خرید گالن 20 لیتری بیشتر توسط شرکت های تولید کننده در صنعت مواد شیمیایی انجام می شود.

 

آشنایی با قدیمی ترین نوع گالن پلاستیکی

همه ما قطعا یک بار هم که شده در فضای حیاط خانه پدربزرگ ها گالن 20 لیتری کتابی را با آن علامت خاص شبیه به هفت و هشت دیده ایم که به احتمال خیلی زیاد پر از نفت، بنزین و یا گازوئیل است. شاید بتوان گفت قدیمی ترین گالن پلاستیکی که در دهه شصت تولید و مورد مصرف بسیار متنوعی داشت همین گالن است. خرید گالن 20 لیتری کتابی یکی از واجبات زندگی در دهه شصت بود چرا که برای ذخیره نفت، گازوئیل و.... به آن احتیاج بود.

موارد مصرف و کاربرد گالن 20 لیتری کتابی

  • پر کردن انواع مواد شیمیایی صنعتی
  • پر کردن محصولات متنوع پتروشیمی
  • پر کردن و بسته بندی انواع سم کشاورزی مایع
  • حمل و نگهداری طولانی مدت آب معدنی، آب مقطر
  • بسته بندی و نگهداری انواع اسانس های روغنی و خوراکی

قیمت عمده گالن 20 لیتری کتابی

 گالن ۲۰ لیتری کتابی پلاستیکی با استفاده از ماده پلی اتیلن تولید می شود. پلی اتیلن با توجه به ویژگی های فراوانی که دارد به یکی از پر مصرف ترین پلاستیک های در جهان تبدیل شده است و برای تولید بسیاری از ظروف کاربرد دارد. این ماده جز پلاستیک های سبک، بدون اثر و ارزان قیمت است و به دلیل اینکه به فراوانی وجود دارد و دسترسی به آن آسان است بسیار پرطرفدار می باشد.

گالن کتابی پلی اتیلن جز یکی از محصولات پر مصرف در صنایع مختلف شیمیایی و شوینده و …. است. این گالن با توجه به اینکه ظرفیت بالایی دارد در صنایع کاربردی بیشتری دارد و در موارد خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. گالن ۲۰ لیتری کتابی و آلمانی و دکمه دار جز پر مصرف گالن ۲۰ لیتری ها هستند و ظاهر استاندارد و مناسبی دارند.

 

ارسال به دیگران :

نظر شما

تازه