راهنمای ساده بازاریابی اینفلوئنسرهای اینستاگرام در سال ۲۰۲۴

در اینجا همه چیزهایی که باید درباره وضعیت فعلی بازاریابی اینفلوئنسرهای اینستاگرام، هزینه‌های کمپین‌ها، و نحوه اجرای یک کمپین بدانید، آورده شده است.

حالا که تقریباً به یک صنعت ۲ میلیارد دلاری تبدیل شده، بازاریابی اینفلوئنسرهای اینستاگرام دنیای رسانه‌های اجتماعی را متحول کرده است. در سال‌های اخیر، کاربران اینستاگرام در سراسر جهان شروع به کسب درآمد از پست‌های پولی و کمپین‌های بازاریابی همکاری کرده‌اند.

این برنامه فضای ایده‌آلی برای سفیرهای برند است، کاربران اینفلوئنسرهایی که به طور اصیل محصولات و خدمات را به مخاطبان خود توصیه می‌کنند وفادار می مانند. تخمین ها نشان میدهد که فضای اینفلوئنسری تا سال ۲۰۲۱ به یک صنعت ۵ تا ۱۰ میلیارد دلاری رشد کرده است، واضح است که این امکان یک نیروی بازاریابی بالفعل است که حالا حالاها جایی نمی ورد.

ما همه چیزهایی که باید درباره بازاریابی اینفلوئنسرهای اینستاگرام و نحوه کارکرد آن بدانید را در این راهنمای ساده گردآوری کرده‌ایم!

بازاریابی اینفلوئنسرهای اینستاگرام در یک نگاه

افرادی که در اینستاگرام فالوورهای زیاد و متعهدی را جذب کرده‌اند، به عنوان اینفلوئنسرز شناخته می‌شوند، زیرا فالوورهای آنها آنها را ستایش کرده و به نظراتشان احترام می‌گذارند. آنها ممکن است به دلیل سبک زندگی، شغل یا سرگرمی، لباس‌هایی که می‌پوشند یا داستان‌هایی که تعریف می‌کنند، فالوورهای وفاداری را به دست آورده باشند، البته این احتمال هم وجود دارد که در ابتدای راه اقدام به خرید فالوور واقعی (https://mymember.shop/خرید-فالوور-ایرانی-واقعی) کرده باشند.

راهنمای بازاریابی اینفلویٔنسرهای اینستاگرام و اینفلویٔنسر مارکتینگ در سال 2024 - تصویر 2

سبک های اینفلوئنسری وسیع و متنوع است، به این معنی که تقریباً هر برندی می‌تواند از بازاریابی اینفلوئنسرهای اینستاگرام برای صنعت و جمعیت هدف خود استفاده کند.

ظهور اینفلوئنسرهای اینستاگرام فرصت‌های بزرگی را برای کسب‌وکارهایی که به دنبال بازاریابی معتبر محصولات خود به جمعیت هدف خود بودند، فراهم کرد، و اینگونه 'پست‌های پولی' پدید آمدند.

در روزهای اولیه، شاید برای یک برند راضی کننده بود که یکی از محصولات خود را به عنوان هدیه برای یک اینفلوئنسر بفرستد و در ازای آن اینفلوئنسر در مورد آن در پروفایل خود پست بگذارند. اما با رشد سریع این فضا، اینفلوئنسرها متوجه شدند که نه تنها می‌توانند محصولات رایگان به دست آورند، بلکه می‌توانند از برندها برای اشغال فضای پروفایل خود شارژ دریافت کنند.

چرا بازاریابی اینفلوئنسرهای اینستاگرام مؤثر است؟

بازاریابی اینفلوئنسرها به برندها امکان می‌دهد تا به روشی بسیار صادقانه‌تر از تبلیغات سنتی به جمعیت هدف خود دست یابند.

به جای اینکه کسب‌وکارها مستقیماً به مصرف‌کنندگان بفروشند، آنها روابطی با اینفلوئنسرها برقرار می‌کنند که می‌توانند به جای آنها بفروشند. اینفلوئنسرهای اینستاگرام رابطه قوی و وفادارانه‌ای با فالوورهای خود دارند، زیرا آنها بخش‌های زیادی از زندگی خود را با آنها به اشتراک می‌گذارند. این موضوع باعث می‌شود ما احساس کنیم آنها را به خوبی می‌شناسیم، بنابراین وقتی یک اینفلوئنسر که دوستش داریم چیزی را توصیه می‌کند، ما گوش می‌دهیم همانطور که اگر از یک دوست شنیده باشیم.

به عنوان مثال، اگر از یک بلاگر سفر را به خاطر عکس‌های زیبا یا توضیحات خنده‌دارش فالو می‌کنید و آنها درباره بالش هواپیمایی پست می‌گذارند که به آنها بهترین خواب را در یک پرواز طولانی داده، شما بیشتر تمایل دارید برند را به خاطر بسپارید و آن را برای تعطیلات بعدی خود خریداری کنید چون آنها را دوست دارید و به آنها اعتماد دارید. منطقی است، درست است؟

با ۸۰۰ میلیون کاربر فعال، اینستاگرام به پلتفرم انتخابی برای بازاریابی اینفلوئنسرها تبدیل شده است. ۷۲٪ از کاربران گفته‌اند که پس از دیدن چیزی در اپلیکیشن، خریدهای مرتبط با مد، زیبایی یا سبک ها را انجام داده‌اند، که قدرت آن را در چشم‌انداز بازاریابی دیجیتال ۲۰۲۰ ثابت کرده است.

هزینه اینفلوئنسرهای اینستاگرام چقدر است؟

برای داشتن یک ویژن از اعداد در دنیای بازاریابی اینفلوئنسرهای اینستاگرام، فهرست سالانه ثروتمندان اینستاگرام توسط Hopper HQ فاش کرد که اینفلوئنسرها و سلبریتی‌های برتر چقدر می‌توانند از یک پست تکی درآمد کسب کنند.

کایلی جنر در صدر قرار گرفت، با دریافت بیش از ۱ میلیون دلار برای یک پست مرتبط با محصول در پروفایل اینستاگرام خود. با در نظر گرفتن اینکه این جوان ۲۱ ساله با یک توییت، ۱.۳ میلیارد دلار از ارزش بازار اسنپ‌چت را جا به جا کرد، تأثیر او و خانواده‌اش قطعاً نباید دست‌کم گرفته شود.

مبلغی که یک اینفلوئنسر می‌تواند برای هر پست دریافت کند، بسته به عوامل متعددی مانند تعداد فالوورها، نرخ تعامل و صنعت مربوطه متفاوت است.

اله کاتبرت-ادکینز، در بی‌بی‌سی درباره وضعیت کنونی بازاریابی اینفلوئنسرهای اینستاگرام صحبت کرد. او بر اهمیت تعامل فالوورها تأکید کرد و توضیح داد که "معمولاً می‌بینیم برندها انحصاراً با اینفلوئنسرهایی کار می‌کنند که نرخ تعامل ۱۰-۲۰٪ دارند"، اطمینان حاصل می‌کنند که فالوورهای آن ها واقعاً به آنچه اینفلوئنسر پست می‌کند، علاقه‌مند هستند.

نرخ تعامل = تعداد لایک‌ها و نظرات ÷ تعداد فالوور

با بررسی و آنالیز داده‌های در اختیار ما از فهرست ثروتمندان، دریافتیم که بسیاری از معاملات همکاری بر اساس ۱۰۰,۰۰۰ فالوور شکل میگیرند. به عنوان مثال، صنعت زیبایی به طور میانگین ۱۶۲ پوند برای هر ۱۰۰,۰۰۰ فالوور برای یک پست تکی شارژ می‌کند. برای بسیاری از اینفلوئنسرهایی که فالوورهایشان به میلیون‌ها می‌رسد، این سطح از حمایت مالی به آنها اجازه می‌دهد از اینستاگرام زندگی خود را بگذرانند.

چه چیزی باعث می‌شود کسی یک اینفلوئنسر اینستاگرامی باشد؟

هیچ معیار سخت و سریعی برای دسته‌بندی به عنوان یک اینفلوئنسر اینستاگرام وجود ندارد. هر کاربری که فالوورهای نسبتاً زیاد و متعهدی داشته باشد، افرادی که واقعاً به آنچه او انجام می‌دهد علاقه‌مند هستند، تأثیری بر مخاطبان خود خواهد داشت و یک پیشنهاد بازاریابی ارزشمند برای برندها است.

اگر شما یک مدیر رسانه‌های اجتماعی هستید که به دنبال شروع بازاریابی اینفلوئنسری در اینستاگرام هستید، تحقیق کنید تا اطمینان حاصل کنید:

- جمعیت‌شناسی فالوورهای آن‌ها به خوبی با مخاطب هدف شما مطابقت دارد.

- فالوورها و تعامل آن‌ها واقعی است.

به دلیل وجود ربات‌هایی که به نمایندگی از کاربران لایک و نظر می‌دهند، و همچنین امکان خرید فالوور و خرید لایک (https://mymember.shop/خرید-لایک-اینستاگرام)، برخی از حساب‌های اینستاگرام ممکن است مانند اینفلوئنسرها به نظر برسند، اما در واقعیت فالوورهای وفادار آن ها هیچ تأثیر واقعی‌ای ندارند که ما آن‌ها را فالوورهای روح می‌نامیم.

نظرات عمومی مانند به به چقدر عکست خوبه احتمالاً از حساب‌هایی استفاده می‌کنند که از یک ربات تعامل استفاده می‌کنند، بنابراین اگر این تنها نوع تعاملات روی پست‌های یک اینفلوئنسر باشد، احتمالاً آن‌ها تأثیری که نشان می‌دهند را ندارند.

یک نشانه مهم دیگر که یک اینفلوئنسر خوب است این هست که آن‌ها با انتخاب‌های همکاری خود مسئولانه برخورد می‌کنند، واقعاً به منافع فالوورهای خود توجه می‌کنند و اطمینان حاصل می‌کنند که تنها برای برندهایی پست‌های اسپانسری انجام می‌دهند که مخاطبانشان احتمالاً با آن‌ها تعامل خواهند داشت.

خرید فالوور واقعی ایرانی تضمینی برای کسب درآمد بالا از مای ممبر - تصویر 3

چگونه با اینفلوئنسرهای اینستاگرام کار کنیم؟

اگر تصمیم گرفتید که بازاریابی اینفلوئنسرهای اینستاگرام گام درستی برای کسب و کار شما است، اولین کاری که باید انجام دهید تعیین بودجه است. این تصمیم ورود به یک بازی گران قیمت است و با توجه به اینکه اینفلوئنسرها برای هر پست و برای استوری ها شارژ مالی دریافت می‌کنند، یک کمپین کامل می‌تواند هزینه زیادی به تحمیل کند.

با بودجه کمتر، شما باید به دنبال اینفلوئنسرهای میکرو برای تبلیغ برند خود باشید. این اینفلوئنسرها کسانی هستند که فالوور نسبتاً کمتری دارند (۱,۰۰۰ – ۱۰,۰۰۰) اما نرخ تعامل بالایی روی پست‌هایشان دارند. که این گزینه بسیار مقرون به صرفه‌تری برای کسب و کارهای کوچک است.

اینفلوئنسرهای میکرو می‌توانند تأثیر زیادی بر روی یک مخاطب خاص داشته باشند. با بودجه بیشتر، می‌توانید در مورد اینفلوئنسرهای بزرگ‌تر فکر کنید، اما سعی کنید توسط معیارهای ظاهری مانند تعداد فالوورها فریب نخورید و عمدتاً بر روی نرخ تعامل تمرکز کنید.

پس از اینکه افرادی را یافتید که فکر می‌کنید کاملاً مناسب هستند، همانطور که قبلاً ذکر کردیم تحقیق کنید. اطمینان حاصل کنید که آن‌ها فالوورهای واقعی و جامعه‌ای معتبر و وفادار دارند. ببینید آیا در گذشته در کمپین‌های اینفلوئنسری شرکت کرده‌اند و به نوع محصولات یا برندهایی که تبلیغ می‌کنند نگاه کنید، این موضوع به شما کمک می‌کند تا تصمیم بگیرید آیا آن‌ها برای شرکت شما مناسب هستند یا خیر.

علاوه بر این، نظرات آن‌ها را بخوانید تا ببینید آیا مخاطب هدف شما با محتوای آن‌ها تعامل دارد یا خیر. و در نهایت، بررسی کنید که کدام نوع پست‌های آن‌ها (مثلاً استوری ها، ریلزها، پست‌های فید) بهتر عمل می‌کند تا به شما در طراحی کمپین‌تان کمک کند.

سپس با آن‌ها تماس بگیرید! اینفلوئنسرهای میکرو احتمالاً خودشان را مدیریت می‌کنند، بنابراین از طریق ایمیل روی پروفایل‌شان با آن‌ها تماس بگیرید یا در اینستاگرام به آن‌ها پیام مستقیم بفرستید. اگر به دنبال اینفلوئنسرهای بزرگ‌تری هستید، احتمالاً آن‌ها یک آژانس دارند که درخواست‌های کمپین را مدیریت می‌کند که این معمولاً در بیوی آن‌ها ذکر شده است.

هنگام مراجعه به آژانس‌ها، برای اینفلوئنسرها کارت قیمتی را بخواهید و برند خود و خلاصه کمپینی که در ذهن دارید را توضیح دهید. تا حد امکان جزئیات را بیان کنید (مثلاً بودجه، تعداد پست‌ها، نوع محتوا و غیره) تا انتظارات از هر دو طرف همکاری به خوبی مدیریت شود.

✨ مهم است که روابط کاری خود با اینفلوئنسرهای اینستاگرام را به عنوان شراکت در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید که آن‌ها بهتر می‌دانند دنبال‌کنندگانشان با چه چیزی بیشتر تعامل دارند، و به آن‌ها در فرآیند خلق محتوا اعتماد کنید! ✨

منبع:

https://mymember.shop

ارسال به دیگران :

نظر شما

تازه