آیا عینک شامل بیمه نیروهای مسلح میشود

برای افرادی که به بیماری‌های چشمی مبتلا هستند و نیاز به تهیه عینک دارند به‌طور معمول مهم است که از بابت میزان پوشش بیمه خود برای ارائه مبلغ مورد نظر آگاه شوند که باید گفت نیروهای مسلح چنین مواردی را تقبل می‌کند.

بیمه عینک نیروهای مسلح برای افرادی که تحت پوشش این سازمان هستند هزینه‌های لازم برای موارد درمانی مربوط به چشم‌پزشکی را تقبل می‌کند و افراد می‌توانند با استفاده از این خدمات، با هزینه کم‌تری عینک‌های طبی را خریداری کنند.

برای افرادی که به بیماری‌های چشمی مبتلا هستند و نیاز به تهیه عینک دارند به‌طور معمول مهم است که از بابت میزان پوشش بیمه خود برای ارائه مبلغ مورد نظر آگاه شوند که باید گفت نیروهای مسلح چنین مواردی را تقبل می‌کند.

اطلاعاتی درباره بیمه عینک نیروهای مسلح

نیروهای مسلح نیز همانند دیگر گروه‌های شاغل در جامعه برای اینکه در هنگام بروز بیماری و مشکل بتوانند بخشی از هزینه‌های خود را راحت‌تر پرداخت کنند، تحت پوشش بیمه درمانی قرار می‌گیرند.

به‌طور کلی بیمه درمانی موظف است تا همه یا بخشی از هزینه‌های مورد نیاز برای درمان بیماری و همچنین استفاده از خدمات پزشکی را پوشش دهد و دراین‌راستا باعث کاهش هزینه‌های صرف‌شده بیمه‌گذار شود.

به همین خاطر این سازمان نیز برای رفاه کارکنان خود بخشی از خدمات بیمه درمانی را به پرداخت مبلغ مورد نیاز برای خرید عینک اختصاص می‌دهد تا افراد تحت پوشش بتوانند از این موارد استفاده کنند.

این را هم باید در نظر داشته باشید که افراد مبتلا به مشکلات چشمی که نیاز به استفاده از عینک دارند امکان دارد در دوره‌های زمانی مختلف و با انجام معاینه، لازم باشد تا لنز خود را تغییر دهند که در چنین مواقعی نیز بهره‌مندی از خدمات تکمیلی درمانی عینک بسیار مهم است.

انواع بیمه درمانی برای نیروهای مسلح

افراد شاغل در نیروهای مسلح، بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و تمامی اعضای خانواده تحت تکفل آن‌ها تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند و امکان استفاده از خدمات درمانی در مراکز طرف قرار داد را دارند.

هزینه‌های درمانی برای چشم‌پزشکی شامل موارد مختلفی می‌شود که برای پرداخت مبلغ موررد نظر باید گفت که سازمان‌های مربوط 2 نوع خدمات بیمه‌ای را ارائه می‌دهد که شامل موارد زیر هستند.

بیمه همگانی برای خدمات چشم پزشکی

به‌طور کلی منظور از این مورد، بیمه‌ای است که به‌صورت پایه برای تمام افراد درحال خدمت در نیروهای مسلح ارائه می‌شود و ازنظر هزینه یا خدمات مختلف دارای محدودیت‌های خاصی است.

بیمه اولیه بیشتر در مراکز دولتی ارائه می‌شود و شامل خدماتی با سقف هزینه محدود است که شما درصورت نیاز به استفاده از بیمه عینک نیروهای مسلح باید مطمئن شوید که این مورد در حالت همگانی پوشش داده می‌شود یا خیر.

بیمه مکمل درمانی برای چشم پزشکی

این نوع بیمه که به‌طور معمول با عنوان تکمیلی شناخته می‌شود این قابلیت را دارد تا خدمات بیشتری را تحت پوشش قرار دهد و در هنگام مراجعه به مراکز دولتی یا خصوصی هزینه‌ها را تقبل می‌کند..

این را در نظر داشته باشید که در سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح به‌طور کلی بیمه اولیه و تکمیلی در کنار هم ارائه می‌شود و اشخاصی که در این ارگان‌ها مشغول به فعالیت هستند، می‌توانند از آن استفاده کنند.

با این حساب باید گفت که بیمه عینک نیروهای مسلح به‌عنوان یکی از خدمات ضروری برای افراد در نظر گرفته می‌شود که در هنگام مراجعه به پزشک امکان استفاده از آن برای اشخاص تحت پوشش وجود دارد.

بیمه عینک نیروهای مسلح چه مدل هایی را تحت پوشش قرار می دهد؟

از آنجایی‌که هزینه خرید لنز و قاب عینک درحال‌حاضر بالا است بدون شک، ارائه خدمات بیمه عینک نیروهای مسلح برای افراد تحت پوشش بسیار کمک‌کننده خواهد بود. زمانی که می‌خواهید از این خدمات استفاده کنید باید به‌طور دقیق مطلع شوید که چه مواردی تحت پوشش قرار می‌گیرد.

در همین راستا یکی از مهم‌ترین موارد مربوط به این است که با توجه به مدل‌های متنوع عینک که افراد برای اهداف درمانی یا حفاظتی استفاده می‌کنند، پی‌بردن به این مسئله که نیروهای مسلح کدام یک را تحت پوشش قرار می‌دهد امری ضروری به‌شمار می‌رود.

باید بدانید که بیمه عینک نیروهای مسلح به‌طور معمول تنها هزینه مربوط به خرید لنزهای طبی که برای مشکلات چشمی مورد استفاده قرار می‌گیرد، تحت پوشش خدمات درمانی خود قرار می‌دهد.

در واقع استفاده از عینک طبی باعث می‌شود تا افراد دید بهتری داشته باشند و مشکلاتی همچون دروبینی یا نزدیک‌بینی را تصحیح کنند که به بهبود عملکرد آن‌ها نیز کمک زیادی می‌کند.

بر همین اساس در زمانی که قصد خرید عینک‌های محافظ، آفتابی یا لنزهای آرایشی را داشته باشید با مراجعه به هرکدام از مراکز طرف قرارداد امکان بهره‌مندی از خدمات رایگان یا تحت پوشش بیمه برای شما وجود ندارد.

آیا عینک شامل بیمه نیروهای مسلح میشود - تصویر 2

هزینه عینک با استفاده از بیمه نیروهای مسلح چقدر است؟

افرادی که دچار مشکلات چشمی می‌شوند و برای رفع این عارضه‌ها نیازمند استفاده از عینک هستند باید هزینه‌ای را جهت خرید لنز و قاب بپردازند که درصورت برخوداری از بیمه نیروهای مسلح، سازمان موظف است تا مبلغ مورد نظر را براساس قوانین و تا سقف تعیین‌شده تقبل کند.

شرایطی که برای بیمه عینک نیروهای مسلح در نظر گرفته می‌شود به این صورت است که افراد تحت پوشش قادر هستند تا هر 4 سال یک‌بار از خدمات درمانی برای خرید لنز طبی استفاده کنند.

ازسوی‌دیگر باید این را هم در نظر داشته باشید که بیمه‌شده اصلی و افراد تحت تکفل برای بهره‌مندی از خدمات درمانی بیمه نیروهای مسلح برای خرید عینک دارای فرانشیز 10درصد هستند.

در واقع منظور از فرانشیز میزان خسارتی است که توسط بیمه‌گذار پرداخت می‌شود، ازاین‌رو شما با برخوداری از بیمه عینک نیروهای مسلح برای خرید لنز طبی و قاب تنها لازم است که 10درصد از مبلغ کل را بپردازید.

بر همین اساس مابقی مبلغ خرید عینک که برابر با 90درصد می‌شود به‌طور کامل بر عهده شرکت بیمه نیروهای مسلح قرار دارد و می‌توان گفت که میزان قابل توجهی از هزینه‌های شما را کاهش می‌دهد.

مراحل لازم برای استفاده از خدمات بیمه نیروهای مسلح برای خرید عینک

برای اینکه امکان بهره‌مندی از خدمات درمانی برای بیمه عینک نیروهای مسلح را داشته باشید لازم است که چندین مرحله ساده را دنبال کنید تا مجبور به پرداخت هزینه‌های بالا نشوید.

باید بدانید که درصورت عدم‌توجه به این مراحل یا ناقص‌بودن مدارک ارائه‌شده این احتمال وجود دارد که سازمان بیمه نیروهای مسلح، خدمات درمانی شما را قبول نکند و مشمول پرداخت هزینه شوید بنابراین مراحل زیر را باید جدی بگیرید.

مراجعه به چشم پزشک یا اپتومتریست

در اولین اقدام برای استفاده از خدمات درمانی بیمه نیروهای مسلح باید فرد متقاضی به چشم‌پزشک مراجعه کند تا با انجام معاینه‌های لازم، نمره عینک مشخص شود.

البته شایان ذکر است که دریافت نسخه از اپتومتریست نیز مشکلی ندارد و ازنظر سازمان تامین خدمات درمانی نیروهای مسلح تعیین نمره عینک با کمک آن‌ها نیز قابل قبول خواهد بود. شما باید بعداز انجام این کار، گواهی پزشک یا اپتومتریست را نزد خود نگه دارید.

مراجعه به مراکز طرف قرار داد سازمان تامین خدمات درمانی نیروهای مسلح

زمانی که نسخه درمانی را در اختیار داشته باشید باید برای دریافت عینک به یکی از مراکز فروش که طرف قرارداد بیمه نیروهای مسلح است، مراجعه کنید تا براساس گواهی برای شما لنز ساخته شود.

این مسئله را در نظر داشته باشید که درصورت امکان استفاده از بیمه عینک نیروهای مسلح و با مراجعه به مراکز طرف قرارداد، نیازی نیست تا برای دریافت عینک هیچ‌گونه هزینه اضافه‌ای بپردازید.

مراجعه با مراکز فروش فاقد قرارداد با بیمه نیروهای مسلح

با توجه به اینکه احتمال دارد شما در شهری سکونت داشته باشید که هیچ‌کدام از مراکز فروش، با بیمه درمانی نیروهای مسلح قرارداد نداشته باشد یا به‌طور کلی ترجیح می‌دهید به مکان دیگری مراجعه کنید، در چنین مواقعی ممکن است بپرسید که آیا می‌توان هزینه عینک را دریافت کرد؟

اگر می‌خواهید دراین‌رابطه اطلاعات کامل را به‌دست آورید و متوجه شوید که چطور می‌توانید از شرکت بیمه، هزینه عینک خود را دریافت کنید، باید گفت که در این حالت ارائه فاکتور بسیار اهمیت دارد و باید از مرکز مورد نظر خود یک برگه معتبر دریافت کنید.

فاکتور باید دارای سربرگر معتبر باشد و تمامی اطلاعات مورد نیاز برای پرداخت هزینه‌های خرید عینک را به‌صورت مهرشده ارائه دهد، ازطرفی باید مدارک دیگری همچون گواهی پزشک یا اپتومتریست نیز ضمیمه شود.

یکی دیگر از مدارک مهمی که همراه با فاکتور باید آماده کنید تا امکان دریافت هزینه برای شما میسر شود، برگه کامپیوتری مربوط به تعیین نمره چشم است که ازسوی پزشک ارائه می‌شود.

بر همین اساس شما با در اختیار داشتن تمام این مدارک باید به یکی از مراکز سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح در شهر خود مراجعه کنید. بعداز انجام بررسی‌های لازم درصورتی‌که فاکتور خرید مورد تایید قرار بگیرد براساس قوانین مربوط به بیمه عینک نیروهای مسلح، هزینه به حساب شما واریز می‌شود.

با توجه به اطلاعاتی که درباره پوشش بیمه عینک به‌دست آورده‌اید درصورتی‌که می‌خواهید به آخرین اخبار درخصوص خدمات متنوع بیمه یا موضوع‌های مختلف دیگری دسترسی داشته باشید، می‌توانید مطالب بیشتر را در خبر فردا مطالعه کنید.

آیا عینک شامل بیمه نیروهای مسلح میشود - تصویر 3

جمع‌بندی

 بیمه عینک نیروهای مسلح به‌عنوان یکی از مهم‌ترین خدمات درمانی در این سازمان به‌شمار می‌رود که به افراد تحت پوشش این امکان را می‌دهد تا بتوانند بخش زیادی از هزینه خرید عینک را کاهش دهند.

بر همین اساس اشخاص تحت پوشش بیمه نیروهای مسلح درصورت ابتلا به بیماری‌های چشمی و نیاز به استفاده از لنزهای طبی، می‌توانند با دریافت نسخه از پزشک یا اپتومتریست به یکی از مراکز طرف قرارداد مراجعه کنند و تا سقف 10درصد از فرانشیز بهره‌مند شوند.

ارسال به دیگران :

نظر شما

تازه