تاریخچه برند ساعت اورینت

تاریخچه برند ساعت اورینت چیست؟ در گذشته تنها تعداد محدودی کمپانی در زمینه ساعت‌سازی فعالیت می‌کردند؛ اما این روزها کمپانی‌های زیادی در این زمینه فعالیت کرده و ساعت‌های بسیار خوبی نیز تولید می‌کنند. با وجود این همه کمپانی تولید ساعت، باز هم کمپانی‌های قدیمی ساعت محبوبیت زیادی در سرتاسر جهان داشته و بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا ساعت‌های همین کمپانی‌ها را خریداری کنند.

یکی از مهمترین این کمپانی‌‌ها، کمپانی ساعت اورینت است. ساعت‌های اورینت در سرتاسر جهان محبوبیت زیادی داشته و تنوع مدل‌های آن باعث شده تا بسیاری از افراد، تنها ساعت‌های این مدل را خریداری کنند. برای بسیاری از خریداران تاریخچه این ساعت اهمیت بسیار زیادی دارد. در ادامه این مقاله از سایت خبر فردا به بررسی کامل تاریخچه این ساعت برای شما می‌پردازیم.

بررسی تاریخچه برند ساعت اورینت

تاریخچه راه‌اندازی و شروع به کار این برند به سال 1901 برمی‌گردد. شیگه‌رو یوشیدا یک فرد ژاپنی بود که کسب و کار خود را با تاسیس یک فروشگاه ساعت مچی در توکیو شروع کرد.

از سال 1912، این فرد تغییرات بیشتری روی ساعت‌های خود آغاز کرده و بدین ترتیب ساعت‌هایی با بدنه طلا توسط این فرد روانه بازار شد. پس از این موضوع، یوشیدا اقدام به تاسیس کارخانه‌ای به نام Toyo Tokei Manufacturing  برای تولید ساعت مچی در سال 1936 کرد.  البته این کارخانه تنها کارخانه تاسیس شده توسط یوشیدا نبود و این فرد اقدام به تولید کارخانه دیگری به نام   Hino کرد.

یکی از مشکلات در مسیر کار این کارخانه، وقوع جنگ جهانی دوم بود. درواقع، در طی جنگ جهانی دوم، کارخانه اصلی برای مدتی تعطیل شده ولی در سال 1950 دوباره فعالیت خود را آغاز کرد. در نهایت در سال 1951 تاما کیکی نام خود را به کمپانی ساعت اورینت تغییر داده و فروشگاه ساعت مچی اورینت استار شروع به کار کرد.

در یک دهه بعد، فروش بین‌المللی این ساعت‌ها آغاز شده و بیشتر محصولات آن به چین صادر شدند. کم کم برند اورینت اقدام به تولید ساعت‌های متنوع و کالکشن‌های مختلف ساعت کرد و همین موضوع انقلابی بزرگ در صنعت ساعت‌سازی و خرید ساعت اورینت ایجاد نمود. این ساعت‌ها نه‌تنها تنوع زیادی دارند، بلکه با استفاده از بهترین مواد اولیه و تجهیزات روز دنیا نیز تولید می‌شوند.

بررسی رقابت بین کمپانی‌های معروف تولید ساعت ژاپنی

از دیگر برندهای معروف ژاپنی در زمینه تولید ساعت می‌توان به برند سیکو و سیتیزن اشاره کرد. این برندها در سطح جهانی معروف بوده و کمتر شرکت ساعت‌سازی را می‌توان تا امروز نام برد که بتواند با این شرکت‌ها رقابت کند. درواقع، برند اورینت پس از این برندها به بازار عرضه شد و به همین دلیل، برای پیدا کردن مشتریان خاص خود، اقدام به تولید ساعت‌هایی با موتور مکانیکی کرد.

درواقع، این برند ژاپنی برای جذب مشتریان بیشتر، علاوه‌بر تولید ساعت‌هایی با موتور مکانیکی، آن‌ها را با عالی‌ترین کیفیت و اقتصادی‌ترین قیمت به مشتریان عرضه می‌کند. همین موارد باعث شده تا برند اورینت در کمترین زمان ممکن رشد کرده و به محبوبیت جهانی برسد. درحقیقت، این روزها، دیگر همه برند اورینت را به رسمیت شناخته و آن را یکی از بهترین برندهای تولید ساعت در جهان می‌دانند.

موتور کوارتز از بهترین انواع موتورهای ساعت بوده و استفاده از آن توسط برندهای سیکو و سیتیزن بسیاررایج است؛ زیرا با استفاده از آن می‌توان بهترین ساعت‌ها را مانند ساعت‌هایی با موتور مکانیکی، اما با قیمت مناسب تولید کرد. کمپانی‌های سیکو و سیتیزن، خط تولید ساعت‌های خود با موتور مکانیکی را متوقف کرده و تنها ساعت‌هایی با موتور کوارتز تولید می‌کنند.

در نقطه مقابل، کمپانی ساعت اورینت، تولید ساعت‌هایی با موتور مکانیکی را ادامه داده و تلاش کرده که ساعت‌های خود را در نهایت کیفیت و حتی با قیمت برابر ساعت‌های کوارتزی به خریداران ارائه کند. همین موضوع باعث شد تا اورینت بتواند با دیگر رقبای خود مانند سیکو سیتیزن رقابت کند.

داشتن خلاقیت برای ماندن در بازار جهانی

تاریخچه برند ساعت اورینت - تصویر 2

حفظ خلاقیت از ویژگی‌های مهم ساعت‌های اورینت به‌شمار می‌رود. کمک‌گرفتن از متخصصان برجسته از دهه 1990 باعث ایجاد خلاقیت و نوآوری در بسیاری از ساعت‌های این برند شد. از مهمترین نوآوری‌های متخصصان این کمپانی می‌توان به یک موتور خودکار با نشانگر ذخیره نیرو در سال 1997و یک موتور اتوماتیک با ذخیره نیرو و نشانگر زمان جهانی در سال 2000 اشاره کرد.همچنین، مدل سیم پیچ دستی Orient Star در مدل Solid Silver، در سال 2003 موفق به دریافت جایزه طلا برای بهترین ساعت مچی استاندارد در جهان شد. علاوه‌براین، یک موتور باریک و جدید اتوماتیک 88700cal، در مجموعه Royal Orient در سال 2004 به بازار عرضه شده است.

در سال 2001، سیکو اپسون با خرید سهام عمده شرکت اورینت به بزرگ‌ترین سهامدار آن تبدیل شد و در نهایت در سال 2009 این شرکت کاملاً به تصرف سیکو در آمد. نکته جالب توجه این جا است که اورینت هنوز به‌عنوان یک شرکت مستقل کار کرده و علاوه‌بر تولید ساعت‌های اورینت، ساعت‌های مچی با نام تجاری سیکو را نیز تولید می‌کند.

تاریخچه برند ساعت اورینت، نشان می‌دهد که این ساعت مسیر پرپیچ و خمی را طی کرده ولی در نهایت توانسته بهترین ساعت‌های مچی را با بالاترین کیفیت به مشتریان خود عرضه کند.

تولید بهترین ساعت‌های مکانیکی در دنیا توسط برند اورینت

از تولید ساعت‌های اورینت حدود 100 سال گذشته و تاریخچه برند ساعت اورینت نشان می‌دهد که این کمپانی بالاترین استانداردهای جهانی را برای ساخت ساعت‌های خود رعایت کرده و همین موضوع باعث شده تا پس از گذشت سال‌ها ساعت‌های این برند با موتور مکانیکی به‌عنوان برندهای ساعت‌های جهان با موتور مکانیکی شناخته شوند.

خلاصه

برای بسیاری از طرفداران ساعت‌های اورینت تاریخچه برند ساعت اورینت بسیار جالب و هیجان‌انگیز است. این برند از معروف‌ترین برندهای تولید ساعت در سرتاسر جهان است که ساعت‌های خود را با موتور مکانیکی تولید کرده، اما با قیمت بسیار مناسبی به مشتریان خود عرضه می‌کند. درواقع، همین کار باعث شده تا بتواند با دیگر برندهای تولید ساعت مانند سیکو و سیتیزن رقابت کند. در این محتوا به‌طور کامل به تاریخچه ساعت‌های اورینت پرداختیم. امیدواریم شما عزیزان با خواندن این محتوا، اطلاعات کافی در این زمینه به دست آورید.

 

ارسال به دیگران :

نظر شما

تازه