قدرتمندترین زن جهان را بشناسید/ این مشت زن آمریکایی کمتر شکستی را در کارنامه اش دارد

روندا روزی ورزشکار آمریکایی و متولد سال ۱۹۸۷ است. او اولین زن امریکایی است که موفق به کسب مدال طلای جودو در المپیک شده است .بد نیست بدانید مادر روندا نیز در رشته جودو فعالیت می کرده است.

در بیوگرافی روندا روزی آمده است که او متولد ۱ فوریهٔ ۱۹۸۷ ورزشکار آمریکایی می باشد. او در ۲۱ سالگی در المپیک تابستانی ۲۰۰۸ موفق به کسب مدال برنز شد و به اولین زن آمریکایی تبدیل شد که در رشته جودو مدالی کسب کرده است.

روزی در حال حاضر در رشته هنرهای رزمی ترکیبی فعالیت دارد و قهرمان کمپانی یواف سی است. از فیلم هایی که وی در آن نقش داشته است نیز می توان به سریع و خشمگین ۷ و یک بارمصرف ها ۳ اشاره کرد.

دوران کودکی روندا روزی

روزی در کالیفرنیا بدنیا آمد. مادرش AnnMaria De Mars اسطورهٔ رشته جودو است و بعنوان اولین زن آمریکایی شناخته می شود که در تورنمنت جهانی جودو مدال طلا کسب کرد.

بیوگرافی روندا روزیبیوگرافی روندا روزی

روزی در حالی که تنها ۸ سال سن داشت پدرش از دنیا رفت ؛ و از همان دوران بود که به رشته جودو روی آورد. او به ورزش شنا هم علاقه خاصی داشت.

جودوکار

روزی دوران جودوکاری اش را بصورت حرفه ای از سن ۱۱ سالگی شروع کرد. او درحالی که تنها ۱۷ سال سن داشت در بازی های المپیک تابستانی ۲۰۰۴ شرکت کرد اما در آن موفق نبود.

در سال ۲۰۰۷، روزی بعنوان یکی از ۳ جودوکار زن برتر دنیا شناخته می شد.

در همان دوران بود که وی در تورنمنت جهانی جودو مدال نقره کسب کرد. یک سال بعد در المپیک تابستانی ۲۰۰۸ وی توانست مدال برنز کسب کند؛ و این پایانی بر فعالیت او در رشته جودو بود.

بیوگرافی روندا روزیروندا روزی

ورود روندا روزی به دنیای ام ام ای

دو سال بعد از المپیک ۲۰۰۸، روزی فعالیت جدیدش را در هنرهای رزمی ترکیبی آغاز کرد و در اولین مبارزه آماتور خود توانست حریفش را طی ۲۳ ثانیه شکست بدهد. چند ماه بعد، اولین مبارزه رسمی خود را در کمپانی King of the Cage انجام داد؛ جایی که توانست حریفش را در مدت ۲۵ ثانیه مغلوب کند.

طولی نکشید تا روندا با کمپانی Strikeforce قرارداد بست و سرانجام درگیری اش با Miesha Tate شکل گرفت. روزی در مبارزه ای که توجه همگان را بخودش جلب کرد از سد میشا تیت گذشت و به یکی از بزرگترین ستارگان دنیای ام ام ای تبدیل شد.

سپس در نوامبر سال ۲۰۱۲ دینا وایت رئیس کمپانی معروف یواف سی با روزی قرارداد بست و از این رو او به اولین مبارز زن این کمپانی تبدیل شد.

بیوگرافی روندا روزیبیوگرافی روندا روزی 

 

بیوگرافی روندا روزیروندا روزی در نشست خبری
بیوگرافی روندا روزیروندا روزی قهرمان

حضور روندا روزی در سینما

از فیلم‌هایی که وی در آن نقش داشته است می‌توان به سریع و خشمگین ۷ و یک‌بارمصرف‌ها ۳ اشاره کرد.

چند نکته درباره زندگی روزی

- روندا تا سن ۶ سالگی دچار لکنت زبان بوده و در صحبت کردن و تلفظ کلمات مشکل داشته است.

– جد مادری روندا ونزولایی بود و مادر روندا نخستین زن شهروند آمریکا محسوب می شود که برای این کشور در جودو مدال طلا کسب کرده است.

– در المپیک ۲۰۰۴ آتن، جایی که هادی ساعی و یوسف کرمی برای ایران مدال گرفتند، نام روندا با ۱۷ سال سن بعنوان جوان ترین شرکت کننده جودو در بازیهای المپیک ثبت شد.

بیوگرافی روندا روزیروندا روزی در رینگ مسابقات

– در المپیک ۲۰۰۸ چین روندا موفق شد مدال برنز  به دست آورد و به عنوان نخستین زن آمریکایی که برای این کشور در جودو زنان (المپیک) مدال گرفته شناخته شود.

– پس از المپیک، روندا برای گذران زندگی با مشکل مواجه بود و در یک آپارتمان اشتراکی زندگی می کرد. حتی برای مقطعی برای اجاره خانه هم مشکل داشت و مجبور شد برای مدت کوتاهی شبها درون ماشینش بخوابد.

–  روندا تصور نمی کرد یک روز مبارز حرفه ای MMA شود و دوست داشت در آینده به عنوان نجات غریق در گارد ساحلی فعالیت کند.

بیوگرافی روندا روزیروندا روزی در یک فیلم
بیوگرافی روندا روزیروندا روزی ورزشکار آمریکایی

 

– روندا پس از المپیک ۲۰۰۸ برای مدتی (گیاهخوار) بود و حالا هم از رژیم خاص خودش استفاده می کند و سعی دارد فقط از محصولات اورگانیک استفاده کند.

– درحالیکه دانا وایت رئیس UFC در انتخابات پیش روی آمریکا تمام قد از دونالد ترامپ حمایت کرده است، روندا از مخالفین ترامپ محسوب می شود و با او مخالفت کرده است. او از حامیان برنی سندرز است.

بیوگرافی روندا روزیعکس های روندا روزی
بیوگرافی روندا روزیروندا روزی قهرمان جودو
بیوگرافی روندا روزی
منبع: پرشین وی
ارسال به دیگران :

نظر شما

تازه